Dragilor,
Vrem să prezentăm un pic motivele pentru care modelul ROMO este atât de special și într-o piață care pune conveniența pe primul loc, pare că noi înotăm contra curentului. În următoarele rânduri vom răspunde la o întrebare pe care o mai tot primim de la unii dintre voi și anume "De ce nu livrăm la domiciliu?"
❤️ În primul rând, întâlnirile ROMO creează cel mai de preț lucru în comerțul alimentar de la noi: ÎNCREDEREA - Grupurile ROMO de pe Facebook nu sunt doar pentru vânzări, ci pentru a crea o punte între producători și consumatori, pentru a ne permite să înțelegem povestea din spatele fiecărui produs și să ne bucurăm de experiența cumpărăturilor cu suflet. În momentul în care ne dăm mâna, riscurile și incertitudinile se reduc. Relația directă a fost și va fi cea mai sigură cale spre o dezvoltare sănătoasă. Atunci când îți predai produsele tale trudite cu drag direct în mâna clientului, te dai peste cap să fie cele mai bune, nutritive și de calitate și să câștigi aprecierea celui care le-a cumpărat. Atunci când îți ridici comanda la care ai poftit online direct de la cea/ cel care le-a pregătit, faci un efort de a cunoaște și de a înțelege munca celui care te hrănește, iar a ne hrăni este lucrul cel mai intim și important pentru oricare dintre noi... Calitatea hranei este asigurată atunci când îți cunoști producătorul pe numele mic.
❤️ Nu există livrare gratuită - costul, de obicei, îl suportă integral producătorul sau revânzătorul păstrează din marja acestuia costurile cu transportul. Și ce vedem oricum ca și cost de transport acum în piață, nu este cel real, este cel parțial, suportat de noi ca și clienți și restul de producător. Confortul nostru ia din marja de profitabilitate a producătorului. Iar pentru un producător mic asta poate fi usturător și diferența de mai fi pe piață și la anul. Realizarea de livrări individuale la domiciliu ar introduce costuri suplimentare și complexități logistice care ar avea un impact inevitabil asupra prețurilor produselor noastre. Alegând să ridicați comenzile de la întâlnirea ROMO anunțată, ne ajutați să menținem prețurile corecte și să păstrăm viabilitatea economică a producătorilor noștri mici. E ca și cum am păstra apele unui râu curate, evitând să aruncăm pietre inutile care ar putea bloca cursul.
❤️ Nu e vorba doar de bani, totuși, ci mai ales de timp. Timpul e un lux pe care producătorii nu și-l permit. Timpul lor e mai valoros decât aurul pentru că fiecare minut petrecut pe câmp/ în fermă/ atelier înseamnă o nouă oportunitate de a ne oferi produse de calitate. Livrările la domiciliu sunt complet ineficiente pentru producători, un stres imens, trebuie resurse necesare (considerabile: livrator, mașină, motorină, timp) și MAI ALES, înseamnă o mare pierdere de productivitate pentru producător care trebuie.... să producă! Deși toată lumea își dorește livrare la domiciliu, puțină lume înțelege că sunt 2 joburi distincte care se adaugă în cârca aceluiaș om: trebuie să devină și pick-er și transportator, când, evident, el este bun și mult mai necesar pentru noi în ferma lui. De când a pornit ROMO, feedback-ul constant primit de la colegii producători este cel de wow vizavi de eficiența livrărilor. Dacă în modelul clasic, poți face maxim 30 livrări pe zi și cazi lat, la ROMO poți face mult mai mult de atât. Mai puțin timp pierdut, mai multă atenție dedicată producției, și astfel produse care ajung super fresh la doritorii lor. O rearanjare firească a lucrurilor.
❤️ Livrările la domiciliu nu se mai potrivesc cu sistemul nostru actual de valori. Sunt pur și simplu prea poluatoare. Întâlnindu-ne toți în același loc pentru predarea-primirea comenzilor reducem dramatic amprenta de carbon asociată cu aprovizionarea săptămânală. În plus, când colectați produsele, puteți vedea imediat calitatea și prospețimea lor pe când livrările la domiciliu, în special pentru articolele perisabile, pot expune produsele la diverse condiții care ar putea afecta potențial calitatea lor dar și să crească nevoia de a le ambala și de a genera, astfel, deșeuri suplimentare
Înțelegem că livrările la domiciliu au devenit o normă în multe sectoare, dar credem că modelul nostru de predare-primire se aliniază mai strâns cu misiunea noastră de durabilitate, construirea comunității și susținerea producătorilor locali. Așadar, rolul fiecăruia dintre noi ca și consumator, pentru că toți suntem în poziția asta, este crucial! Să ne umplem coșurile cu produse proaspete și să ne bucurăm de poveștile fiecărei roșii, brânzici sau pâinici pe care o aducem acasă. ROMO nu este doar o tranzacție, este o experiență!
Și nu uitați, când cumpărați de la un producător local, nu cumpărați doar un produs, ci susțineți o familie, o comunitate, un vis.
Haideți să facem diferența împreună!
© 2024 - 2025 Farm To Fork.